9 NEXTGEN
ESSENTIALS

De masterclass over de 9 onmisbare opvolgerskwaliteiten in familiebedrijven.

Bij Van Havermaet willen we niet alleen de continuïteit van uw familiebedrijf waarborgen, maar ook uw vertrouwen in uw (nieuwe) leidersrol vergroten. Na onze masterclass “9 NEXTGEN ESSENTIALS” bent u klaar om uw onderneming ambitieus en veilig de toekomst in te loodsen. Onze masterclass biedt namelijk inzicht in uw sterke punten, maar ook in uw ontwikkelgebieden als (toekomstig) bedrijfsopvolger. We gaan met jullie aan de slag om de essentiële opvolgerskwaliteiten te ontwikkelen die nodig zijn voor effectief leiderschap in familiebedrijven.

U leert onder andere conflicten beheersen, innovatie stimuleren, financiële cijfers interpreteren, een extern netwerk leren uitbouwen en draagvlak creëren binnen uw organisatie… Kortom, u en uw bedrijf naar een hoger niveau tillen door ervaringsdeskundigen, experten uit de praktijk en NextGen’ers die u reeds voorgingen.

U zal deel uitmaken van een exclusieve groep toekomstige bedrijfsopvolgers, waardoor u de kans krijgt ideeën uit te wisselen en inzichten te delen met gelijkgestemden die de uitdagingen en kansen van familiebedrijven begrijpen. Samen bouwen we aan een krachtig netwerk dat uw groei als familiale opvolger zal stimuleren.

De plaatsen zijn beperkt, schrijf je dus snel in. First come, first serve. 

Accepteer het gebruik van marketingcookies om deze video te bekijken.

Wat?

9 masterclasses over de essentiële
opvolgerskwaliteiten in familiebedrijven

Waar?

Kasteel Ter Poorten
(Diepenbekerweg 65, 3500 Hasselt)

Prijs?

3.000 euro excl. BTW
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Voor wie
Waarom
deelnemen?

Sprekers
ProgrammaOpvolgers-
kwaliteiten

Bent u (binnenkort) de opvolgende generatie in uw familieonderneming? Als u 25 jaar of ouder bent en al enige werkervaring heeft opgedaan, binnen of buiten het familiebedrijf, dan biedt onze masterclass “9 NEXTGEN ESSENTIALS” u de perfecte gelegenheid om uw leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen en uw familiebedrijf naar ongekende hoogten te stuwen.

Mocht u nog twijfels hebben of deze masterclass bij u past, aarzel dan niet om contact op te nemen met Lynn van Otten van Havermaet. Samen verkennen we uw ambities en doelen om te zien hoe deze masterclass u kan ondersteunen op uw pad naar een succesvolle transitie.

De masterclass zal u inzicht geven in uw sterktes, maar ook uw ontwikkelgebieden als (toekomstig) bedrijfsopvolger. De inhoud van de sessies helpen u om essentiële kwaliteiten te ontwikkelen die nodig zijn voor effectief leiderschap in familiebedrijven. De negen sessies bereiden u voor op de specifieke uitdagingen en kansen die zich voordoen in uw familiebedrijf. Leer onder andere hoe u conflicten beheert, innovatie stimuleert, financiële cijfers inzichtelijk maakt en uw bedrijf naar een professioneler niveau leidt.

De deelnemers vormen samen een unieke en selecte groep toekomstige bedrijfsopvolgers. Dit geeft u de unieke kans om ideëen uit te wisselen en inzichten te delen met gelijkgestemden die de specifieke uitdagingen en kansen van familiebedrijven begrijpen. Samen bouwen we aan een krachtig netwerk en een ondersteunende community die uw groei als familiale opvolger zal stimuleren.

Ontmoet een team van ervaren professionals en inspirerende leiders die hun rijke kennis en ervaringen met u zullen delen. Deze sprekers zijn experts, ervaringsdeskundigen uit de praktijk en NextGen’ers uit familiebedrijven die u voorgingen, waardoor ze als geen ander de uitdagingen en kansen begrijpen die vandaag voor u liggen.

  • Elke Sweldens
  • Sofie Gerkens
  • Peter Vandeput
  • Steffen Brans
  • Eva Caubergs
  • Maarten Bynens
  • Maurits Wesseling
  • Johan Peeters
  • Laurens Wijckmans
  • Wouter Uten
  • Anneleen Michiels
  • Valerie Veldeman
  • Jean-Pierre Filippini
  • 18:00 Ontvangst 
  • 18:15 Introductie van de sessie en de spreker(s)  
  • 18:30-21:30 Inhoudelijk sessies (incl. pauze*)  

Al meer weten over de 9 opvolgerskwaliteiten? Ontdek ze via deze link.

Het programma

Sessie 1 – Uw opvolgerskwaliteiten: test, ontdek en versterk uw leiderschap
Donderdag 5 september 2024

Over deze sessie 

Ontdek de kern van de opleiding in de openingssessie, waar u de negen essentiële kwaliteiten van een succesvolle bedrijfsopvolger leert kennen. Met onze speciaal ontwikkelde digitale tool krijgt u niet alleen inzicht in uw eigen groeipotentieel, maar betrekken we ook uw familie, zodat u voldoende inzicht krijgt in welke noden er heersen in uw familiebedrijf en waar vervolgens uw sterktes, maar ook groeimogelijkheden liggen als opvolger.

Elk familiebedrijf is immers uniek, en zo ook de waarde van elke kwaliteit voor bedrijfsopvolging. Onze tool en introductiesessie zijn ontworpen om de specifieke behoeften van úw onderneming bloot te leggen. Meet hoe u presteert op de kwaliteiten die er in uw bedrijf toe doen. Leer deze te interpreteren en te verbeteren om uw volledig potentieel te benutten. We vergelijken wat uw familiebedrijf nodig heeft met uw huidige vaardigheden, en stellen vervolgens heldere actiepunten op.

Met deze inzichten gaan we in de volgende sessies aan de slag om uw opvolgerskwaliteiten verder te ontwikkelen en te trainen.

Elke Sweldens

Als Director HR-Consultancy bij Van Havermaet ondersteunt en coacht Elke dag in dag uit eigenaars, bedrijfsleiders en HR-verantwoordelijken van KMO's en familiebedrijven. Vandaag is Elke voornamelijk actief als adviseur voor alle HR-vraagstukken, strategische oefeningen, organisatieontwikkeling en -design en begeleidt ze bedrijfsfamilies en organisaties bij overdrachtstrajecten in onder meer het ontwikkelen van de kwaliteiten van opvolgers, het helpen bepalen van toekomstige rollen en het verandertraject, het coachen van de NextGen en het versterken van de (familie)banden door in te zetten op teamcoaching en communicatie.

Sessie 2 – Familiaal leiderschap: rolverdelingen, dynamieken, communicatie en conflicthantering
Donderdag 26 september 2024

Over deze sessie 

De inhoud van de tweede sessie vormt één van de meest cruciale bouwstenen voor elke opvolger in een familiebedrijf. In het eerste deel zal u ondergedompeld worden in de rolverdelingen en dynamieken binnen uw bedrijf en uw familie. Met behulp van praktische oefeningen krijgt u inzicht in het systemisch denken en de balans tussen familie, bedrijf en individu.

In het tweede deel van de sessie richten we ons op verbindende communicatie. U leert conflicten vroegtijdig te herkennen en deze effectief te beheren met behulp van geavanceerde conflictmanagementtechnieken. Bovendien ontwikkelt u emotionele intelligentie, een onmisbare vaardigheid die elke opvolger nodig heeft om authentiek te leiden en diepe verbindingen te smeden.

Sofie Gerkens

Sofie Gerkens is Senior Manager bij de Family Office afdeling van Van Havermaet. Zij is Master in de Rechten, en behaalde bijkomende Masters in het Notariaat en Vennootschapsrecht. Zij is tevens erkend bemiddelaar in burgerlijke en handelszaken en werkte voorheen als advocate. Zij adviseert familiebedrijven en ondernemersfamilies o.a. bij het overdrachtstraject en het voorbereiden van een generatiewissel, het opstellen van aandeelhoudersafspraken, het uitwerken van familiale en corporate governance.

Peter Vandeput

Peter Vandeput is licentiaat in de Rechten en behaalde masters o.a. in het vennootschapsrecht. Hij is erkend adviseur familiebedrijven en erkend bemiddelaar burgerlijke en handelszaken. Peter is partner bij advieskantoor Van Havermaet en verantwoordelijk voor Family Office services. Hij begeleidt bedrijfsfamilies bij bedrijfsoverdrachten, family & corporate governance, vermogensstructuren en aandeelhoudersafspraken.

1/2
Sessie 3 – Extern netwerk en executive reputation: bouw aan uw persoonlijk merk
Donderdag 10 oktober 2024

Over deze sessie

In deze derde masterclass duiken we dieper in het belang van een sterke reputatie voor de NextGen van familiebedrijven. Mensen handelen immers niet met bedrijven, ze handelen met andere mensen. Uw professionele imago bepaalt dan ook in belangrijke mate de reputatie van uw bedrijf.  In deze sessie leert u hoe u als opvolger een ‘Executive Reputation’ opbouwt en onderhoudt. 

Een sterke reputatie verhoogt niet alleen uw persoonlijke impact, maar versterkt ook het vertrouwen en de waarde van uw onderneming bij klanten, leveranciers en andere stakeholders. 

Leer hoe u uw professionele imago kunt cultiveren en de waarde van uw bedrijf kunt verhogen. We bieden praktische technieken voor effectieve externe communicatie, zoals op netwerkevenementen, en vaardigheden om uw persoonlijk merk te promoten en sterke zakelijke relaties op te bouwen. Rust uzelf uit om met zelfvertrouwen en overtuiging de leiderschapsrol binnen uw familiebedrijf op u te nemen. 

Steffen Brans

Oprichter en zaakvoerder van digital agency Wisemen dat pioniert in ontwikkeling en marketing. Steffen is verkozen tot dé Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar 2023 (JCI).

Sessie 4 – Workshop bedrijfsstrategie: "Ontwerp het strategisch succes van uw familiebedrijf"
Donderdag 7 november 2024

Over deze sessie

Het ontwikkelen van een duidelijke en doordachte bedrijfsstrategie is essentieel om de continuïteit van het familiebedrijf te waarborgen. Deze workshop is dan ook speciaal ontworpen om (toekomstige) leiders van familiebedrijven te voorzien van de cruciale hulpmiddelen, inzichten en richtlijnen die nodig zijn om een weloverwogen bedrijfsstrategie uit te tekenen. Samen verkennen we de huidige staat, het klantensegment en de gewenste toekomstige richting van het bedrijf, met als doel om marktkansen te benutten en proactief in te spelen op toekomstige uitdagingen.

Ontvang praktische strategieën en methoden om een sterke en doordachte bedrijfsstrategie te ontwikkelen die de continuïteit van uw familiebedrijf ondersteunt. Leer hoe u uw missie, visie en kernwaarden kunt formuleren. Ontdek hoe u duidelijke doelstellingen en actieplannen opstelt om uw strategieën succesvol uit te voeren.

Maarten Bynens

Maarten Bynens is afgestudeerd aan de Hogeschool Antwerpen binnen de richting Internationaal Ondernemen. Maarten heeft in 2009 INITIUM opgericht als onafhankelijke industriële holding. Ondernemerschap combineren met een dynamisch investerings- en groeipad op lange termijn is het speerpunt van de organisatie. INITIUM treedt op als actieve aandeelhouder van haar ondernemingen en speelt een sleutelrol in hun strategische en operationele ontwikkeling, groei en performantie. Daarnaast stond Maarten in 2019 mee aan de wieg van het investeringsfonds RENARDMONT en in 2024 van het investeringsfonds C4Growth.

Eva Caubergs

Eva heeft meer dan een decennium ervaring als consultant in strategie, HR, marketing en transformatieprojecten. Nadien heeft Eva 4 jaar als HR manager gefungeerd in private bedrijven. Vandaag is Eva HR director bij Van Havermaet, waar zij verantwoordelijk is voor het ontwikkelen en beheren van HR-strategieën, inclusief werving, training, arbeidsrelaties en naleving van wet- en regelgeving, om de organisatiedoelen te ondersteunen.

1/2
Sessie 5 – Leiderschapskwaliteiten in uw organisatie: draagvlak creëren en people management
Donderdag 28 november 2024

Over deze sessie 

Onderzoek toont aan dat indien men andere mensen wil overtuigen op basis van pure informatie, dit slechts in 2% van de gevallen zal leiden tot effectieve duurzame veranderingen. Een cijfer om van achterover te vallen. We geloven nog te vaak dat de kwaliteit van ons voorstel voldoende is voor de acceptatie ervan. De praktijk toont echter aan dat kwaliteit weliswaar een noodzakelijke, maar lang geen voldoende voorwaarde is. Hoe onrechtvaardig het ook klinkt, een idee wordt niet aanvaardt omdat het zo goed is. Was het maar zo simpel.

Tijdens deze 5e sessie staan we dan ook stil bij hoe u als bedrijfsopvolger binnen uw organisatie draagvlak kan creëren voor uw ideeën. Daarvoor zal je de medewerking nodig hebben van verschillende partijen. Commitment kan u helaas niet afdwingen, ook niet wanneer u op uw ‘managerial strepen’ gaat staan.

Door middel van diverse skills & strategieën leert u hoe u ervoor kan zorgen dat interne stakeholders hun schouders onder uw voorstel gaan zetten. Ook wanneer die stakeholders elk hun eigen belangen en agenda’s hebben. Zo creëert u betrokkenheid en draagvlak om de vooropgestelde doelstellingen waar te maken. Skills die u zullen helpen om het bedrijf succesvol te leiden & harmonieuze relaties met uw eigen medewerkers te onderhouden.

Maurits Wesseling

Maurits Wesseling werkte 23 jaar bij Procter & Gamble. Vanwege zijn studies chemie aan de universiteit van Utrecht, was hij in de beginjaren actief als R&D Scientist. Hierna werkte hij 15 jaar binnen de HR-afdeling, met kernverantwoordelijkheden binnen organisatiecultuur, leiderschap & talentontwikkeling en coaching. Buiten zijn dagelijks werk, was hij ook heel vaak actief als 'Corporate Trainer' op het gebied van 'Team and Individual Effectiveness', leiderschap en communicatie. Maurits is expert in intern netwerken, stakeholdermanagement en het creëren van draagvlak in organisaties (Kenaz).

Sessie 6 – Tijdwinst door efficiëntie en procesoptimalisatie: van methodieken naar toepassingen
Donderdag 9 januari 2025

Over deze sessie  

Deze sessie richt zich op het optimaliseren van processen en het efficiënt gebruik van methodieken om tijd te besparen in uw familiebedrijf. We zullen bespreken hoe u van uw financiële (statutaire) rapportering naar een management rapportering kunt gaan. Ontdek hoe u cijfers kunt gebruiken als strategisch instrument om de huidige en toekomstige positie van uw onderneming te begrijpen. Leer hoe u doelstellingen kunt vertalen in KPI’s en scherp kunt varen op deze meetbare indicatoren. We benadrukken het belang om niet louter op uw buikgevoel te vertrouwen, maar te steunen op een datagestuurd besluitvormingsproces.

Krijg inzicht in hoe u processen kunt optimaliseren en tijd kunt besparen in uw familiebedrijf door het gebruik van managementrapportering en KPI’s. Leer hoe u cijfers kunt gebruiken als strategisch instrument om uw bedrijfsprestaties te verbeteren en uw doelstellingen te behalen. Ontwikkel vaardigheden om datagestuurde beslissingen te nemen en vertrouw niet alleen op intuïtie, maar valideer met data voor een effectieve bedrijfsvoering.  

Johan Peeters

Johan studeerde in 1998 af als licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Hasselt, en startte daar aansluitend als PhD-student binnen de vakgroep Accountancy en Finance. Vanaf 2003 was hij verbonden aan de huidige KU Leuven, Campus Antwerpen en verantwoordelijk voor het vakgebied management accounting Daarna bekleedde hij verschillende managementfuncties in de openbare, non-profit en profit sector. Momenteel is Johan Director Business Consulting bij Van Havermaet en adviseert hij KMO’s met betrekking tot managementrapportering, procesoptimalisatie en management accounting. Daarnaast is Johan als gastdocent Management Accounting ook verbonden aan de UHasselt, PXL Hogeschool en Thomas More Hogeschool.

Laurens Wijckmans

Na zijn studies Handelsingenieur aan Vlerick, startte Laurens zijn carrière bij KPMG in Zaventem als consultant in CFO Advisory Services. Hier ondersteunde hij multinationals bij finance transformation en business optimization projecten. Als NextGen van een middelgroot familiebedrijf, wou hij zich graag toespitsen op het begeleiden van soortgelijke ondernemingen. Vandaag begeleidt hij binnen Van Havermaet Business Consulting bedrijven bij het ontwerpen en automatiseren van hun controlling & financial management activiteiten. Hij deelt zijn expertise ook als gastdocent aan de PXL Hogeschool en als gastspreker over onderwerpen als werkkapitaal, cashmanagement en procesoptimalisatie.

1/2
Sessie 7 – Voortdurende zelfontwikkeling: groeimindset als bedrijfsopvolger en het ontwikkelen van veerkracht in uitdagende tijden
Donderdag 30 januari 2025

Over deze sessie 

Om een goede bedrijfsleider te zijn en voldoende snel te kunnen evolueren in uw (nieuwe) rol is het essentieel dat de opvolger voortdurend aan zelfontwikkeling doet. Het is sterk gelinkt aan de growth mindset van Carol Dweck. Onderzoek heeft daarbij uitgewezen dat mensen die geloven in hun eigen ontwikkelbaarheid beter (blijven) presteren. Leiders met een groeimindset geloven namelijk dat door middel van inzet, inspanning en voortdurend leren ze hun vaardigheden en capaciteiten continu kunnen ontwikkelen en verbeteren.

Daarnaast stelt veerkracht u als bedrijfsopvolger in staat om sneller te herstellen van moeilijke situaties en uzelf, de familie en medewerkers gemotiveerd te houden, zelfs in tijden van tegenspoed. Met voldoende veerkracht zal u sneller verandering omarmen en uzelf aanpassen aan nieuwe trends en technologieën, waardoor innovatie wordt bevorderd. Het stelt het familiebedrijf zo beter in staat om competitief te blijven in een dynamische markt.

We gaan tijdens deze masterclass graag aan de slag met deze eigenschappen om de deelnemers in staat te stellen om uitdagingen effectief aan te gaan, zich aan te passen aan veranderingen, open te staan voor feedback en innovatief te zijn.

U ontvangt tips en tricks, maar eveneens een praktijkgetuigenis van een ondernemer die zijn verhaal komt vertellen alsook hoe hij met de uitdagingen op zijn pas omgaat.

Wouter Uten

Wouter Uten is een gedreven manager en ondernemer met een passie voor life science en de digitale revolutie. Als oprichter van UgenTec, een tech scale-up, heeft hij 3,5 miljoen euro opgehaald om hun AI-gebaseerde platform, FastFinder, tot een wereldleider in de automatisering van moleculaire workflows te maken. In 2021 werd Wouter bekroond tot dé Jonge Ondernemer van het Jaar (JCI). Tijdens de opleiding zal hij zijn ervaringen delen over het ontwikkelen en inzetten van veerkracht bij de diverse uitdagingen die ondernemers tegenkomen.

Elke Sweldens

Als Director HR-Consultancy bij Van Havermaet ondersteunt en coacht Elke dag in dag uit eigenaars, bedrijfsleiders en HR-verantwoordelijken van KMO's en familiebedrijven. Vandaag is Elke voornamelijk actief als adviseur voor alle HR-vraagstukken, strategische oefeningen, organisatieontwikkeling en -design en begeleidt ze bedrijfsfamilies en organisaties bij overdrachtstrajecten in onder meer het ontwikkelen van de kwaliteiten van opvolgers, het helpen bepalen van toekomstige rollen en het verandertraject, het coachen van de NextGen en het versterken van de (familie)banden door in te zetten op teamcoaching en communicatie.

1/2
Sessie 8 – Familiale en corporate governance inzetten als NextGen'er
Donderdag 20 februari 2025

Over deze sessie 

Tijdens deze sessie ontvangen jullie enerzijds wetenschappelijke en doordachte inzichten van professor Anneleen Michiels en anderzijds de praktijkervaringen van NextGen’er Valerie Veldeman. Corporate governance en family governance zijn immers van groot belang in verschillende fases van het familiebedrijf. Governance structuren kunnen namelijk ondersteuning bieden in uitdagende tijden en bij sleutelmomenten (zoals de overdracht naar de volgende generatie, de transformatie van het bedrijf of een belangrijk groeiplan). Maar evenzeer komen zij de dagelijkse werking van het bedrijf ten goede door een duidelijke structuur aan te brengen en te zorgen voor professionalisering.

Verder bieden goede afspraken meer zekerheid en zorgen ervoor dat heel wat potentiële conflicten vermeden kunnen worden. Deze kunnen worden neergeschreven in verschillende documenten, waaronder aandeelhoudersovereenkomsten, familiecharters of bedrijfstestamenten. Dit geheel aan governance mogelijkheden versterken en verbeteren de performantie en professionalisering van het familiebedrijf significant.

Anneleen Michiels

Prof. dr. Anneleen Michiels is hoofddocent aan het Research Center for Entrepreneurship and Family Firms van de Universiteit Hasselt. Zij is voormalig Chair van de Family Business Research Group van de European Academy of Management, en was verbonden als gastprofessor aan verschillende universiteiten in de USA en Australië. Haar onderzoek focust op thema’s rond de invloed van geld op het familiebedrijf en de bedrijfsfamilie gekoppeld aan familiale governance en is gepubliceerd in zowel academische als praktijkgerichte tijdschriften.

Valerie Veldeman

Senior Manager Family Business bij Van Havermaet en geboren in een familiebedrijf. Deze combinatie maakt dat Valerie met haar praktische insteek als geen ander zicht heeft op de noodzaak en meerwaarde van een goede governance.

1/2
Sessie 9 – Inspiratiesessie met ervaringsdeskundigen en NextGen'ers
Donderdag 20 maart 2025

Over deze sessie

Deze laatste sessie biedt opvolgers inspiratie en frisse inzichten door praktijkgetuigenissen van ervaringsdeskundigen. Deelnemers kunnen waardevolle lessen trekken voor hun eigen traject binnen het familiebedrijf en zo hun leiderschapsvaardigheden versterken en groeien binnen het bedrijf. Er zullen zowel NextGen’ers komen getuigen die jullie voorgingen alsook succesvolle ervaringsdeskundigen over hun verhaal. Uiteraard is er ruimte voorzien om met hen en de andere deelnemers te sparren over jullie individuele uitdagingen en samen te zoeken naar oplossingen en opportuniteiten.

Jean-Pierre Filippini

Jean-Pierre Filippini is sinds 2010 CEO van Carglass Duitsland. Hij bekleedde voordien gedurende 10 jaar verschillende functies binnen het moederbedrijf Belron. Jean-Pierre is ook lid van de raad van bestuur van de Carglass Foundation "Giving Back".

Roel Paesmans

Roel Paesmans is zaakvoerder van Fruitsnacks, leverancier van vers fruit en soep aan bedrijven en scholen over heel België, Luxemburg en een gedeelte van Nederland en Duitsland. Roel koos ervoor, na een opleiding Handelsingenieur en 4 jaar werkervaring bij Janssen Farmaceutica, aan de slag te gaan in het familiebedrijf van zijn ouders Karel en Heidi. Hij kwam binnen en kreeg twee weken later te verduren met een aanslepende COVID/thuiswerk-periode. Roel heeft met zijn team en ouders het bedrijf boven water weten houden en tegelijk geprofessionaliseerd en gestructureerd om een stevig groeitraject neer te zetten. Niet zonder resultaat, daar ze nu 35% groeien elk jaar en al 9000 pakketten per week verzetten. Roel was dit jaar dan ook de terechte winnaar van de “Mijlpaal” bij de Jong Voka Awards.

1/2

Heeft u een vraag over de sessies?

Contacteer ons

Woon deze masterclasses bij

Schrijf u nu in

Veelgestelde vragen

Waarom is deze masterclass zo uitzonderlijk?

Van Havermaet heeft, door de combinatie van uitgebreide praktijkervaring van onze experts en een grondige analyse van de literatuur, negen essentiële kwaliteiten geïdentificeerd die cruciaal zijn voor de ideale bedrijfsopvolger. Deze opvolgerskwaliteiten zijn zorgvuldig samengesteld, uitvoerig getoetst in de praktijk en verder verfijnd tot een breed scala. De benadering gaat bovendien verder dan alleen theoretische kennisoverdracht. We bieden interactieve sessies en workshops die daadwerkelijk waarde toevoegen en waar u concreet mee aan de slag kan. Het aantal deelnemers is beperkt zodat de mogelijkheid tot interactie en leren van elkaar wordt aangemoedigd. Daar geloven wij zeer sterk in.

Hoe weet ik of de masterclass iets voor mij is?

Wanneer u op het punt staat om de bedrijfsleiding van het familiebedrijf over te nemen of recent de leiding hebt overgenomen, bent u vast voor heel wat uitdagingen komen te staan. Een bedrijf opvolgen wordt vaak onderschat door de omgeving. Als u zich nog verder in uw nieuwe rol wil ontwikkelen of indien het u interessant lijkt om ambitieuze gelijkgestemden te ontmoeten en met hen ervaringen uit te wisselen, is dit de uitgelezen kans om u bij deze selecte groep aan te sluiten. Indien u nog twijfelt of andere vragen hebt, mag u steeds contact opnemen met Lynn van Otten van Van Havermaet, via het e-mailadres Lynn.vanotten@vanhavermaet.be

Waarom organiseert Van Havermaet deze masterclass?

Wij geloven zeer sterk in het all-round bijstaan van onze klanten. De laatste tijd merkten we in de markt dat er een enorme vraag is naar coaching of begeleiding van de opvolgende generatie. Deze rol wordt dan ook vaak onderschat. In een overdrachtstraject bij Van Havermaet bieden wij een integrale aanpak en is het voor ons een evidentie om te ondersteunen op zowel, fiscaal, juridische, financieel en intermenselijke vlak.

Waarom is het maximum aantal inschrijvingen zo beperkt?

Wij willen echt inzetten op u als bedrijfsopvolger en ervoor zorgen dat we elk individu iets kunnen bijbrengen. We houden de sessies interactief zodat overnemers van elkaars traject, uitdagingen en aanpak kunnen leren. Dat is minder evident in een grote groep, waardoor het maximum aantal een weloverwogen keuze is ter bewaking van de samenhang en coherentie van de groep.

Van Havermaet, de rechterhand van familiebedrijven

Of u nu een ondernemer, vrije beroeper of vermogende particulier bent, op zoek naar financieel, juridisch, fiscaal, internationaal of HR-advies: Van Havermaet wilt uw evidente keuze zijn. Wij staan naast u, combineren kwaliteit met persoonlijkheid en streven op nationaal en internationaal vlak naar de hoogste vorm van maetwerk.

Wij zijn wat u van een rechterhand verwacht: een betrouwbare partner waar u altijd terecht kan. Het verlengstuk van uw bedrijf, dat er alles aan doet om uw toekomst perfect in kaart te brengen en vorm te geven. Meer dan 80 jaar ervaring en meer dan 240 specialisten: een betere rechterhand kunt u zich niet wensen.

Nieuwsbrief

Wij zijn er om u op zowel fiscaal, financieel als juridisch vlak professioneel te adviseren. Blijf op de hoogte en schrijf u in op onze nieuwsbrief.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
© Van Havermaet Family Office 2024